logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

    Rusza Inkubator NGO 2020 w Bydgoskim Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu!




    Zamierzasz rozpocząć działalność w organizacjach społecznych, ale nie wiesz, od czego zacząć? Inkubator jest właśnie dla Ciebie!



    Zapraszamy do wzięcia udziału w bydgoskim inkubatorze organizacji pozarządowych.

    Inkubator to wsparcie „na start” dla nowych organizacji pozarządowych w Bydgoszczy. Jeśli zarejestrowaliście organizację w okresie ostatnich 24 miesięcy lub planujecie założyć organizację w ciągu najbliższego pół roku, to Inkubator jest właśnie dla Was.

    Podczas realizacji projektu uczestnicy i uczestniczki zdobędą̨ wiedzę i umiejętności potrzebne do profesjonalnego zarządzania organizacją, planowania jej rozwoju w trakcie spotkań́ warsztatowych oraz indywidualne wsparcie ekspertów ds. NGO.

    Inkubator to nie tylko warsztaty i doradztwo to również wymiana doświadczeń́, nowe znajomości oraz możliwość nawiązania współpracy, czy partnerstw w projektach. Inkubator to możliwość dla przedstawicieli/-ek III sektora w Bydgoszczy, aby skorzystać zupełnie bezpłatnie z kompleksowego wsparcia merytorycznego „na start”.

    Uczestnicy i uczestniczki projektu wezmą udział w cyklu 6 warsztatów:
    1) Co trzeba wiedzieć́ o organizacjach pozarządowych
    - czym jest organizacja pozarządowa, rejestracja organizacji, pojęcia ważne dla organizacji.
    - potrzeby wynikające z ustawy o pożytku, w tym formy prowadzenia działalności przez NGO. - Podstawy prawne działania organizacji.
    - współpraca wewnątrzsektorowa, zrzeszenia się organizacji, federalizacja.

    2) Najważniejsze obowiązki organizacji:
    - obowiązki księgowe organizacji, obowiązki sprawozdawcze, terminy, o których trzeba pamiętać, status OPP.
    - współpraca z administracją publiczną (współpraca finansowa i pozafinansowa, partnerstwo międzysektorowe, Programy współpracy, partycypacja obywatelska, konsultacje społeczne, gremia doradcze i opiniodawcze, rady pożytku).

    3) NGO finansowanie projektów:
    - różne możliwości i źródła finansowania (czyli m.in. źródła samorządowe, inne publiczne, fundusze prywatne, fundraising).
    - zarządzanie organizacją, w tym dywersyfikacja źródeł przychodów NGO.

    4) Myślenie projektowe – jak skutecznie pisać projekty:
    - logika projektowa,
    - elementy projektu: diagnoza > cele > działania > wskaźniki rezultatów, harmonogram i budżet projektu,
    - jakich błędów unikać,
    - dobre praktyki.
    Spotkanie 2-dniowe, łącznie 8-godzin warsztatu z zakresu tworzenia projektów – logika projektowa, elementy projektu: diagnoza > cele > działania > wskaźniki rezultatów; harmonogram i budżet projektu.

    5) Ludzie w NGO:
    - współpraca z wolontariuszami – prawa i obowiązki organizatora wolontariatu, - Koordynowanie zespołem,
    - praca on-line zespołu w czasie COVID-19,
    - etyka w NGO – Karta Zasad,
    - motywacja,
    - jak się nie wypalić.

    6) Marketing i promocja:
    - czym jest marketing
    - grupy docelowe
    - budowanie wizerunku
    - identyfikacja wizualna
    - strona internetowa
    - pozycjonowanie
    - tworzenie atrakcyjnych treści
    - narzędzia Google /kalendarz, dokumenty, wizytówka i inne.

    W trakcie warsztatów 1-6 zostaną zaprezentowane narzędzia on-line wykorzystywane w czasie COVID-19.
    Moduły szkoleniowe:
    - aplikacja Zoom – jak prowadzić ciekawe szkolenie? Moderacja webinarium,
    - mapa myśli na przykładzie narzędzia Ayoa,
    - narzędziownik – inne inspirujące programy do pracy zdalnej

    Spotkania będą realizowane głównie w soboty między godz. 10.00-14.00.

    Miejsce realizacji
    Bydgoskie Centrum Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu.

    Rekrutacja:
    Udział w Inkubatorze dotyczy wyłącznie osób z organizacji zarejestrowanych w okresie ostatnich 24 miesięcy lub planujących założyć organizację w ciągu najbliższego pół roku na terenie Miasta Bydgoszczy.

    Decyduje kolejność zgłoszeń. Pierwszeństwo uczestnictwa w Inkubatorze mają przedstawiciele organizacji, którzy do tej pory nie otrzymali wsparcia w ramach w/w zadania w poprzednich latach i osoby planujące założenie organizacji.
     
    Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko, nazwę organizacji oraz numer telefonu i adres e-mail wraz z klauzulą RODO (do pobrania TUTAJ) prosimy wysyłać na adres mailowy: biuro@stabilo.org.pl

    REKRUTACJA TRWA DO 14-GO PAŹDZIERNIKA!